بهمن 1362 در اردوگاه عَنبَر شهر الانبار عراق روزگار اسارت سپری می شد . دهه فجر تصمیم گرفته شد همزمان با جشن های مردم ایران اسرا نیز در اردوگاه نوعی مراسم داشته باشند .

پاسداری اهل تهران به نام رضا قلیاف مسئول برگزاری مسابقه دو شد . از هفت آسایشگاه عنبر که هر کدام حدود 60 اسیر نگهداری می شد چند نفر برای مسابقه ثبت نام کردند . نفرات برتر هر آسایشگاهی به فینال راه پیدا می کرد .
محوطه که روز 22 بهمن مسابقه برگزار گردید 20 در 200 متر به صورت گرد بود . هفت داور برای هفت نفر جداگانه حسابرسی می کرد تا کنترل و اشتباهی صورت نگیرد .
نفر اول یک قالب صابون و یک بسته کوچک خرما
نفر دوم یک بسته کوچک خرما
نفر سوم یک قالب صابون کوچک

بنده(احمد ابوالحسنی) نفر اول شدم و جایزه را دریافت کردم . نحوه تهیه جوایز از جمع آوری پول از همه اسرای ایرانی بود . هر اسیر ماهانه 1500 فلس معادل 350 تومان حقوق دریافت می نمود .
این برنامه ها در مناسبت های مختلف برای حفظ روحیه و اجتناب از یکنواختی زندگی در چهاردیواری اردوگاه بود که حکم زندانی تلقی می گردید .

راوی : آزاده جانباز حاج احمد ابوالحسنی فرزند عزت الله اهل شهر نراق
شهدای شهریور ماه شهر مذهبی نراق...
ما را در سایت شهدای شهریور ماه شهر مذهبی نراق دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 262 تاريخ: سه شنبه 20 تير 1396 ساعت: 13:30